Chcete roadster? Zde přinášíme 4 tipy na ten nejlepší vůz bez střechy!

14. 10. 2021 3 min. čtení Tipy a rady

Pokud se naskytne chvíle, kdy nebudete vědět co s penězi a zároveň si budete chtít užít parádní jízdu s větrem v zádech, pak asi zvolíte koupi roadsteru. Trh jich nabízí dost, stačí si jen vybrat.

Mazda MX-5

Na úvod by pro neznalé bylo vhodné říct, co to ten roadster vlastně znamená. Někdy se tento vůz označuje jako spider. Je to vozidlo, které má pouze dvě sedadla a střecha je buď skládací a nebo žádná. Rovněž nemá boční nebo zadní okna. Hodí se s nimi tedy jezdit spíše v slunných podmínkách, protože zatažená obloha a blížící se déšť je velký špatný, obzvlášť když si správně nevypočítáte, kdy je správný moment pro zatáhnutí mechanické střechy.

Mazda MX-5

Typickým příkladem je právě Miata, která se stala srdceryvným příběhem některých petrolheadů napříč generacemi. A nemyslete si, tento vůz je na trhu stále žádaný a podle toho se pohybuje i jeho cena. Auto se začalo vyrábět v roce 1989, a pod kapotou mělo čtyřválcovou 1.6 nebo 1.8, až později ve čtvrté generaci se přidala motorizace s dvoulitrem. MX-5 byla dokonce zapsaná do Guinnessovy knihy rekordů a to v roce 2011 jako nejprodávanější auto na světě. Pokud chcete auto s duší, které miluje jízdu, je to ta správná volba. V bazarech ji běžně seženete kolem 130 tisíc korun (tedy ty starší generace), novější Miata s pár tisíci kilometrů na hrbu vyjde klidně i na půl milionu.

BMW Z4

BMW Z4

Nemá sice moderní bobří zuby, ale je to jedno ze solidních roadsteru na trhu ojetin a to zejména ve své první generaci. Tam, kde Miata končí kvůli svému výkonu, nastupuje právě "zet čtyřka". Půjdete-li po bazarových kouscích rozhodně trvejte na prokázání servisní historie a ohlídejte si případné reznutí. Pod kapotou najdete řadový šestiválec, pokud si chcete užít jízdu se vším všudy. Pro opatrnější je pak k dispozici čtyřválec, který ale trochu potlačuje radost z jízdy. Pozitiva v tomto případě vyhrávají nad negativy. Za úplně nové dáte klidně milion a více, za to ojeté si připravte 300 tisíc a více.

Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider

Italská kráska konečně na scéně. Potencionální kupující si mohli vybrat z mnoha motorizací. Ačkoli třílitrový šestiválec ji sedl přeci jen nejlépe. Jednou sednout do Alfy, znamená, sedat si tam rád s pocitem, že vám svět leží u nohou. Po Miatě je to další auto, které má svou duši a charisma. Úplně první Alfa Romeo sjela z výrobní linky v roce 1966, v současné době lze zakoupit už šestou generaci, která se vyrábí od roku 2003. Starší vozy, které by se klidně mohly nazývat už veterány, koupíte za 200 tisíc, klidně ale i za milion - jedná-li se o vzácnější kousek. Je potřeba tedy v nabídkách trochu zapátrat a podle toho volit.

Mercedes-Benz SLK 200 K

Mercedes-Benz SLK 200 K

A nakonec ještě jeden zástupce z Německa. Co se týká vzhledu, tak by v dnešním článku příliš neuspěl vzhledem k výše psané konkurenci a ani interiér vás vlastně nijak moc neohromí, tak proč jej tady tedy máme? Tak třeba proto, jak se parádně chová v zatáčkách, pro řidiče poskytuje v řízení vynikající zpětnou vazbu a kdo bude chtít zřejmě z něj vytěží i jízdní maximum. Někdy prostě není třeba sázet jen na vzhled. Hodí se tedy spíše pro okreskovou zábavu, než abyste jej využívali i na jiné denní ježdění a nedej bože na to dálniční. Zde totiž pocítíte jeho limity v plné síle. Je to prostě specifický vůz pro specifické jízdy. Pro doplnění se pod kapotou skrývá přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litrů. Verzi s kompresorem lze tak v nabídkách autobazarů najít do 200 tisíc korun, jen je potřeba počítat s vyšším kilometrovým nájezdem.

Zdroj médií: Depositphotos.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články