PRÁCE 🧰

Cestovní pojištění: Asistenční služby aneb Váš anděl na cestách

13. 6. 2022 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Pojištění motoristy Jak vybrat cestovní pojištění Základní info k cestování

Řada lidí si sjednává cestovní pojištění pouze na případy, kdy bude potřebovat proplatit léčebné výlohy. To je dobře, jenže ono cestovní pojištění disponuje jednou velmi důležitou službou, která vám pomůže s jakýmkoli problémem na cestách.

Cestovní pojištění: Asistenční služby aneb Váš anděl na cestách

Články na téma na co dát pozor u cestovního pojištění:

  1. Cestovní pojištění: Asistenční služby aneb Váš anděl na cestách - právě čtete
  2. Je nejlevnější cestovní pojištění i nejvýhodnější?
  3. Cestovní pojištění ke kartě
  4. Cestovní pojištění COVID-19
  5. Skutečně vás na cestách ochrání cestovní pojištění k platební kartě?

Asistenční služby máte v omezeném rozsahu, tedy podle toho, jak kvalitní si sjednáte povinné ručení, ale v zahraničí jde přeci jen trochu o něco jiného a mnohdy souvisejícím s dražšími problémy. Je žádoucí mít po ruce někoho, kdo za vás cokoli vyřeší!

Při hledání ideálního cestovního pojištění si produkt nezapomeňte pečlivě prostudovat. Na první pohled výhodná cena i výše limitů nemusí korespondovat s obsahem služeb, které pojištění skutečně nabízí. Jestliže cestujete autem, půjde vám především i o asistenční služby. Důležité vždy bude, abyste se na ně mohli kdykoli obrátit, i když by to bylo třeba v sobotu ve tři hodiny ráno. Pokud totiž jste v cizí zemi, ve které se navíc neumíte dobře dorozumět, může to pro vás znamenat obrovský problém – hůř když se dostanete do nemocnice.

Na trhu existuje několik nabídek produktů cestovního pojištění vhodných i pro auto

Pro příklad můžeme uvést produkt Auto Plus od ČPP, které má velmi obsáhlý rozsah. Standardně spolupracují s Global Asistance, a tak dokážou pokrýt svými službami téměř celý svět. Jestliže tedy zvolíte toto pojištění a na cestě se vám cokoliv stane, tak jako první volejte vždy na číslo Global.

Uveďte, co se stalo, kde se nacházíte přesně a co potřebuje. Pracovník vás dále bude navádět k tomu, co je nutné udělat a mezi tím vyhledávat vhodné autoopravny, nemocnice, případně jiné instituce, které v dané chvíli nutně potřebujete. Pokud se něco stane s autem, zajistí náhradní dopravu. Dokážou se postarat i o blízké osoby a to včetně nákladů na ubytování. Důležitá výsada je i možnost tlumočníka – ten za vás promluví na dálku s policií, případně s nemocničním personálem. Tuto službu můžete využít kdykoli, kdy bude nutné něco přeložit a vy si nebudete vědět rady. Každopádně nikdy nic před projednáním nepodepisujte.

Už se totiž mnohokrát stalo, kdy například na sjezdovce někdo někoho srazil a viník podepsal dokumenty, kterým nerozuměl. Bohužel pak musel zaplatit nákladné odškodné a výmluvy typu, že nerozuměl tomu, co podepisuje, nejsou na místě. Západní turisté jsou zvyklí se o peníze soudit, takže by nad tímto případem určitě někdo jen tak nemávl rukou. A není jisté, jestli by vás čeští právníci z problému dostali, neboť na papíře je váš podpis a nikoho nezajímá, jestli jste slovům rozuměl nebo ne.

Modelový příklad

Jedete na dovolenou do Chorvatska, jenže po cestě se něco stane – buď řidič není schopný dále v cestě pokračovat, nebo se něco porouchá na autě. A co teď? Pokud jste pojištěni, zvednete telefon a zavoláte na informační linku. Vysvětlíte, co se stalo a asistence začne jednat.

Pokud jste se před cestou nepojistili, je to značný problém, neboť například i odtah auta z Dubrovníku zpět do Česka může stát i 80 tisíc korun. Tady už je na místě zvážit, zda pojištění na týden, které se vztahuje i na auto a vyjde zhruba na 1500 korun, by přeci jen nebylo lepší, než platit deseti tisíce navíc řešit ještě další náhradní dopravu pro rodinu.

Stejně tak pokud se pojištěný klient dostane do nemocnice po úrazu nebo po dopravní nehodě, o platbu se standardně postará pojišťovna. Na té je také úloha, dostat pacienta co nejdříve domů, aby se zde mohl doléčit. Toto rozhodnutí vždy závisí na posouzení obou stran. V každém případě musí být pacient vždy ve stabilizovaném stavu, teprve pak může dojít k převozu – repatriaci. To se děje ve většině případů sanitkou, někdy je ale nutné vypravit letecký speciál.

Podobné to je pokud klient na dovolené zemře. Jestliže byl pojištěný, o vše se stará pojišťovna, pokud ne zajistil tím svým blízkým doživotní splácení dluhů, neboť repatriace se v takových případech může vyšplhat do statisíců a bohužel někdo to zaplatit musí.

Nikomu nepřejeme nic zlého, spíše doufáme, že se každý vždy vrátí v pořádku domů. Bohužel ale žijeme v době, kdy nikdy nevíte, co se může stát, a tak byste i v takových chvílích měli myslet na své blízké a před cestou se nechat pojistit.

Asistenční služby tu jsou vždy pro vás

Tyto služby můžete využívat nejen na cestě, kdy si nejste jistí, že zvládnete opravu píchlého kola sami, ale také ještě před započetím cesty. Samozřejmě dnes už se na internetu dá najít ledacos, ale například starší klienti, kteří internetu zas tak příliš nevládnou, jistě ocení možnost doptat se na důležité informace.

Mezi ty patří například cena dálničních známek a cena za průjezd tunely v Rakousku nebo Itálii. Velmi častými dotazy v minulosti byly ty na covidová opatření. Prostě by se zjednodušeně dalo říct, že asistenční služba je váš rádce na telefonu, ať se připravujete teprve na cestu a nebo už na ní jste a něco se stane. Zahoďte strach nebo ostych z toho, že někoho otravujete. Nezapomeňte, že asistence je tu pro vás a ve finále jste to vy, kdo si ji platí.

Zdroj info: odborník z pojišťovnictví.
Zdroj médií: Depositphotos.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články