PRÁCE 🧰

Automobilka Škoda představila novou Octavii RS

5. 7. 2020 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Škoda

Mladoboleslavská automobilka Škoda představila svou čtvrtou generaci sportovně laděných vozů Octavia RS pro rok 2021.  Nově nabízí tři druhy pohonu. K dříve oznámené plug-in hybridní Octavii RS nabídku rozšiřují také čistě benzínová a čistě naftová motorizace.
 

Octavii RS iV pohání kombinace spalovacího motoru 1.4 TSI a elektromotoru, výkon až 180 kW. Turbodieselový motor 2,0 TSI o stejném výkonu má samosvorný diferenciál jako jediné RS z letošní série. Turbodieselový motor 2,0 TDI poté nabídne výkon až 147 kW a jako jediný z této trojice poskytuje v příplatkové výbavě pohon všech čtyř kol. 

S manuálem pouze u benzinu

Hybridní Octavia RS iV má šestistupňovou automatickou DSG převodovku. U naftové Octavie nalezneme sedmistupňový automat DSG. V příplatkové výbavě je nabízen pohon 4x4. Jako jediným manuálem je tedy benzinová Octavie, která nabízí šestistupňovou manuální převodovku, ale má i sedmistupňový automat DSG.

Nová Škoda Octavia RS

Karoserii vozů RS opět zdobí sportovní prvky s typickými černými detaily. Stejnobarevný je i sportovní interiér automobilů, který je zdoben červeným nebo stříbrnošedým prošitím. Tříramenný multifunkční volant je vybaven páčkami pro řazení s DSG převodovkou. V příplatkové verzi si zákazník u sportovních sedadel upraví délku sedáku a dopřeje si dokonce i masáž. Octavie RS nabízí také speciálně tvarovaný přední a zadní nárazník, na který jsme u série RS již zvyklí. 

Asistentů je víc než dost

Všechny tři vozy RS jsou vybaveny již standardním virtuálním kokpitem, který nově nabízí výběr jízdního režimu. Samozřejmostí u Octavie čtvrté generace jsou asistenční systémy, mezi které patří Asistent vyhýbání, Asistent při odbočování, varování při výstupu z vozu, či aktuální místní dopravní informace. Novinkou u Octavií je středový airbag, který se nafukuje z vnitřní bočnice sedačky řidiče. Při nehodě má zabránit pohybu těl a jejich kontaktu. Je užitečný nejen při bočním nárazu, ale i pokud se automobil převrátí na střechu.

Adaptivní podvozek pouze za příplatek

Sportovní podvozek série RS je nyní snížen o 15 mm. U PHEV verze Octavie RS je u zadní nápravy zachována standardní světlá výška podvozku, kterou mají klasické Octavie, kvůli instalaci trakční baterie. Za příplatek je k dispozici Adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumení v rámci jednotlivých režimů, či nastavení nechá čistě na vás. Výkonnější varianty jsou vybaveny 17“ brzdami. Dieselový model je vybaven menšími, 16“ palcovými brzdami na přední nápravě a 15“ palcovými vzadu.

Zdroj médií: Škoda.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články