PRÁCE 🧰

Auta na LPG - co je v nabídce?

8. 10. 2021 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Jednou z cest, jak jezdit levněji, je investovat do LPG. Ideální stav je koupit auto LPG s tímto systémem zabudovaným z výroby, tedy přímo od automobilky. Dají se ale sehnat i auta na LPG z bazaru.

Auta na LPG

Dacia Duster

Tady není moc prostor pro protiargumenty - Duster je levný, relativně spolehlivý a robustní vůz. Facelift ho malinko posunul designově a přinesl výbavu Essential, ve které můžete mít tohle "lidové SUV" za 346 900 korun. Dostanete za to levný provoz, ačkoliv výkonem to nebude na nějaké velké přesuny po německých dálnicích dvou stovkou. Na nákup, na chatu, do lesa, na stavbu a vlastně kamkoliv, kde se nemusí jezdit moc rychle, se s Dusterem dostanete v přijatelném komfortu. Když ho přitom někde škrábnete, nebude to tak bolet a vlastně spoustu věcí si na tomhle jednoduchém autě zvládnete udělat sami doma.

Mitsubishi Outlander

V podstatě plnohodnotné SUV, které se rozhodně nebojí vytáhnout paty z města, obout pohorky a opustit pohodlí zpevněných silnic. Za přestavbu dáte 37 900 korun, výrobce tvrdí, že se dojezd zvýší o 530 kilometrů. Dostanete sedmimístné auto s úsporným provozem a velmi dobrým komfortem jízdy. Dvoulitr není špatný, v podstatě nemá žádné problémy a je spárovaný buď s CVT skříní nebo s manuálním pětikvaltem. Tak jako tak dostanete solidní auto pro rodinu, které je vlastně pro české silnice jak dělané. Podvozek je měkčí, ale není to taková ta francouzská rozbředlost, protože Outlander v zatáčkách jezdí až překvapivě s jistotou.

Hyundai i10 auto na LPG

Ano, i nejmenší Hyundai měl v minulé generaci možnost pohonu kombinujícího benzín a LPG. Tahle auta nemají moc problémů, často si je kupovali senioři, kteří s nimi najezdili obvykle jen pár set kilometrů ročně. Prostě na nákup a zpátky, na začátku léta na chatu, v polovině října zpátky. S LPG je to velmi úsporný vůz, který má i relativně levné náhradní díly. Pěkný kousek sežnete jako ojetinu už od nějakých 120 tisíc korun

Fiat Panda

Koukejte po starší generaci, ta nejnovější je dostupná jen s devítistovkou na benzín/CNG. Auta LPG měly dvanáctistovky generace předchozí. Jednoduchý motor s nepřímým vstřikováním sice neoslní závratnou dynamikou, ale je to spolehlivý dělník. Důležité je hlavně měnit včas olej, protože tenhle motůrek má malou náplň maziva. Jestli se o něj budete dobře starat, tak bude sloužit opravdu hodně, hodně dlouho.

Zdroj médií: Dacia.

Podobné články