Hyundai je s elektromobily dost na špici. Nedávný test to ostatně ukázal a mezi hlavní pozitiva auta patřil dojezd. Ioniq 5 tak v tomto směru ani nijak nepřekvapí.
Hyundai Ioniq 5 nabídne dojezd až 480 kilometrů
Desingově je Ioniq trochu jinde, něž většina současných aut. Lehce nám připomíná Hondu e, ale je to samozřejmě daleko dospělejší elektromobil. Hrany mu rozhodně sluší. Stejně jako hondička i Ioniq 5 vychází z konceptu, ten se v tomto případě jmenuje Hyundai 45.
Jak je u elektromobilů obvyklé má Ioniq 5 velmi propracovanou aerodynamiku. Spáry mezi panely karoserie jsou minimální, kliky jsou vysouvací zapuštěné a optimalizována pro to správné proudění byla i kola. Uvnitř jsou samozřejmě velké barevné displeje a interiéru obecně vládne především vzdušnost.
Na výběr bude ze svou kapacit akumulátoru. 58, nebo 72,6 kWh. Stejně tak si půjde zvolit i pohon. Motor bude buď pohánět jen zadní kola, nebo může být druhý vpředu a poháněny budou obě nápravy. Nejvíce tak může mít Ioniq 225 kW a točivý moment 605 Nm. Tato varianta (se silnější baterií) zvládne zrychlit z nuly na sto za 5,2 sekundy.